Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.
  • Zveřejněno: 26.07.2024
  • Autor: Miroslav Svoboda

Německá železniční společnost Deutsche Bahn plánuje v příštích pěti letech zrušit 30.000 pracovních míst, což je asi devět procent její celkové pracovní síly. Propouštění se má dotknout hlavně pozic v administrativě, letos bude zrušeno zhruba 1500 míst. Podle zpravodajství Českého rozhlasu to, při prezentaci pololetních výsledků, ve čtvrtek uvedl finanční ředitel Levin Holle, jak o tom informovala agentura Reuters.

Český rozhlas k tomu uvedl, že oznámení o propouštění přišlo poté, co tato železniční společnost sdělila, že v prvním pololetí prohloubila ztrátu na 1,2 miliardy eur (30,5 miliardy korun) ze 71 milionů eur ve stejném období loni. Způsobily to rozsáhlé investice do oprav železniční sítě, stávky a špatné počasí.

„Celkové snížení počtu zaměstnanců odpovídá zhruba přirozené fluktuaci za dva roky,“ dodal Holle. Zejména digitalizace spolu s automatizací by, podle něho, měly v budoucnu umožnit, aby administrativní procesy vykonávalo méně zaměstnanců.

Předseda představenstva Richard Lutz poté zdůraznil, že tam, kde bude potřeba, bude firma zaměstnance i nadále přijímat.

Německá železniční společnost současně mírně zhoršila výhled provozního zisku a tržeb na letošní rok. Nyní očekává, že upravený zisk před úroky a zdaněním bude činit zhruba jednu miliardu eur, zatímco v březnu firma očekávala zisk více než jednu miliardu eur.

Své tržby, vedení Deutsche Bahn, odhaduje zhruba na stejně úrovni jako loni, kdy činily 45 miliard eur. To je o dvě miliardy méně, než firma čekala doposud.

Zpráva dále konstatuje, že po více než deseti letech nedostatečných investic zahájily německé železnice rozsáhlé opravy svých tratí, přejezdů a trolejového vedení, které potrvají roky a které způsobují velká zpoždění a rušení vlaků. K ekonomickým problémům německé železniční společnosti přispělo i loňské zavedení jízdenky, která umožňuje cestovat všemi regionálními a lokálními vlaky za 49 eur měsíčně. Výrazně tak vzrostl počet cestujících.

V závěru zprávy se uvádí, že napjatou situaci v osobní i nákladní dopravě v prvním pololetí zhoršilo také špatné počasí a stávky zaměstnanců, které na několik dní přerušily provoz na železnici. Stávky stály firmu zhruba 300 milionů eur.

  • Zdroj: Český rozhlas