Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.
  • Zveřejněno: 19.09.2024
  • Autor: Miroslav Svoboda

Technologický gigant Amazon se snaží zefektivnit své fungování. Podle zpravodajství serveru IDNES.cz největší internetový obchod světa momentálně propouští řadu vysoce postavených manažerů, a navíc svým zaměstnancům nařídil, aby se od ledna příštího roku opět plně vrátili do kanceláří. Společnost Amazon se tudíž loučí s home officem, na který měli tamní pracovníci od koronavirové pandemie nárok.

Rozhodnutí generálního ředitele Amazonu Andyho Jassyho reaguje, mimo jiné, na problém, který je v posledních letech patrný u většiny velkých korporací. I letití zaměstnanci Amazonu dlouhodobě říkají, že firma bojuje s obrovskou neefektivitou. Konají se zbytečné schůzky, dlouhé porady a proces schvalování je mnohdy nekonečný. To se tedy nyní možná alespoň částečně změní, píše k tomuto rozhodnutí vedení Amazonu agentura Bloomberg.

„Rozhodli jsme se vrátit k modelu, který v Amazonu platil před vypuknutím koronavirové pandemie. Chceme fungovat jako největší start-up na světě. K tomu se váže umění rychlého rozhodování, vysoké míry odpovědnosti nebo vzájemně propojené a fungující spolupráce,“ sdělil agentuře generální ředitel Amazonu Andy Jassy.

Snaha o redukci neefektivity souvisí i s tím, že se generální ředitel Amazonu rozhodl zřídit takzvanou byrokratickou linku, na které může každý zaměstnanec vznášet připomínky a poznámky k tomu, jak firma funguje. Na novinky se musí zaměstnanci Amazonu připravit od ledna příštího roku.

Zatím musí pracovníci chodit do kanceláře alespoň na tři dny v týdnu. Nové interní nařízení je ale mnohem přísnější a nárok na home office bude již velmi omezený. Počítá se jen s několika drobnými výjimkami.

„Samozřejmě chápeme, že někteří naši kolegové z týmu mohou mít svůj osobní život nyní nastavený jinak. Dáme jim proto čas do ledna, aby se novým pravidlům přizpůsobili,“ dále uvedl generální ředitel Amazonu s tím, že v praxi budou mít pracovníci nárok na home office jen v případě velmi neobvyklých okolností, jako je kupříkladu onemocnění dítěte.

V Amazonu momentálně pracuje zhruba 1,5 milionu lidí po celém světě. Mezi nimi jsou i stovky tisíc kancelářských pracovníků, kteří se na změny musí připravit. Nová pravidla velmi pravděpodobně dopadnou hlavně na americká města, ve kterých má firma své kanceláře. Patří sem především Seattle, Nashville, Austin, Boston nebo oblast Bellevue ve Washingtonu, píše k tomuto rozhodnutí britská stanice BBC.

Zpráva iDNES.cz k tomu dále dodává, že společnost Amazon se ale bude muset nejspíš popasovat i s kritikou. Už dřívější rozhodnutí o omezení home officů se nepotkaly s pochopením. Řada pracovníků přišla s odporem a společnost čelila několika výzvám o předložení důkazů, ze kterých by bylo jasné, že osobní práce v kancelářích opravdu vede k lepším výsledkům.

  • Zdroj: iDNES.cz